Half Way There

Eh, mm, hej? Jag lever fortfarande, men jag har mina tveksamheter om bloggen. Jag försöker med lite livsuppehållande behandling.

Jag är mitt i terminen, faktiskt mitt i läkarprogrammet med. Bara hälften kvar! Just nu är jag "ledig", eller så ledig som man blir medan man fortfarande läser. Termin 6 har rykte om sig att vara semester jämfört med de andra terminerna, och jag kan lugnt hålla med. Man kan inte direkt säga att projektarbetet var knäckande och kursen jag läser nu är bara rolig. En tenta på 15 p känns ju som ingenting jämfört med våra vanliga på 30 p.

Istället passar jag på att planera mina kommande resor. På påsklovet ska jag och sju andra ta en sväng till Krakow och vi hoppas på att få uppleva lite vår. Såg att det var 13-14 grader där nu så det känns inte helt omöjligt.

I sommar kommer jag att vara i Sundsvall. Jag hade ställt in mig på att jobba i Norge och på det sättet få vara lite mer ledig, men jag hade visst råkat skicka in en ansökan till Sundsvalls Sjukhus och de ringde mig för några veckor sedan och erbjöd mig jobb. Eftersom jag fortfarande inte jobbat på sjukhus var det svårt att inte tacka ja. Därför ska jag ge mig i kast med den svåra, spännande, läskiga och roliga utmaningen att vara undersköterska på hematologen. Jag vet inte riktigt vad jag har att vänta, men jag ser fram emot att prova något nytt. (Detta innebär naturligtvis att jag tycker att alla ni andra också ska söka jobb i Sundsvall.. :))




Kommentarer
Postat av: Emilie

Trevligt att du skriver lite, alltid roligt att känna sig lite uppdaterad :) Härligt med resor, få en liten paus från vardagen liksom :) Jag ska också resa under påsk, fast bara upp till sundsvall men det är ju trevligt det med, fast det där med vår på min resa är nog lite för mycket för mig att hoppas på :) Ha en trevlig lördagkväll! Kramar

2009-03-28 @ 18:07:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback