Sista veckan!

Okej, läkarprogrammet i Umeå är tydligen de enda i hela världen som fortfarande har en vecka kvar i skolan. Jag VET att vi också börjar en vecka senare på sommaren men just nu känns det lite trist. Kalle och jag har en lägenhet som ser ut som om vi drabbats av en häftig orkan som inte orkade diska efter sig. Jag åker härifrån på torsdag och jag har ingen aning om hur jag ska få ordning på allt tills dess. Hur ska jag få med mig allt hem?!
Eftersom det här är sista helgen innan tentan så ska jag  naturligtvis plugga jättemycket. Nej. Det ska jag inte. Istället ska jag vara ned som studentmarskalk på vårpromovering och gå på fin bankett i balklänning. På något sätt kändes det mycket mer lockande än att hårdplugga så jag har intalat mig själv att det kommer att gå så bra ändå. Jag är en naturbegåvning helt enkelt. :P

Jag var och hälsade på Lovisa på sjukhuset idag. Hon går i min klass och födde igår en pojke på 3100 g. Tyvärr var han inte där när vi hälsade på men vi ska få se honom nästa vecka.. :) Och Lovisa såg så fräsch ut! Hur kan man göra det sådär dagen efter? Jag kan ju bara gissa hur jag kommer att se ut och känna mig...Skönt att allting har gått bra i alla fall.

Nej...jag måste väl ta och plocka ihop för att åka och plugga med tjejerna. Två tentor kvar att göra innan vi får börja fira brännbollsyran istället (som också pågår den här helgen).

Just det ja, Indiana Jones filmen får en trea av mig. Jag gillade inte grundidéen i filmen, men Harrison Ford var fortfarande fräsch. Skämten var väl inte riktigt fullpoängare heller...

Vi ses i sommar! Utom Anna och Emilie som inte kommer hem. Kommer bli jättetomt i stan..

Kommentarer
Postat av: Petra

Ta det lugnt, apotekarprogrammet i Uppsala is still going strong in school :P

2008-06-02 @ 19:26:00
Postat av: Emilie

Det kommer nog att gå bra på tentan, sånt där brukar fixa sig på ett eller annat sätt. Jag passar på att njuta en sista gång över att jag är ledig tidigt för nästa år kommer jag gå till sista veckan i Juni - dvs till efter midsommar... danskar är konstiga. Känns lite konstigt att inte åka hem till sundsvall, vill så gärna träffa er alla igen, kanske kan komma hem någon helg bara jag får reda på när jag ska jobba så.

2008-06-03 @ 08:55:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback