Söndagssjuk

Nu har jag varit sjuk i en vecka. Undrar vilket virus som har drabbat mig. Rhino? RS? Det gör mig så uttråkad! Ute är det fantastiskt väder och jag har inget skolarbete att göra den här helgen. Jag hade kunnat göra så mycket roligt om jag orkat kliva ur sängen. De andra ska iväg och skjuta idag. Jag är inte alls avundsjuk. Jag stannar mycket hellre hemma och snyter mig och kallsvettas istället.. Kalle jobbar hela dagen med, så jag har inte ens sällskap.
Tillägg: Haha, jag fick visst följa med oss skjuta! Ingen förkylning stoppar mig. :) Fantastiskt roligt!

Anledningen till att vi har en så lugn period just nu beror på att vi läser en 2-veckorskurs om evidensbaserad medicin. Det verkar som om det går ut på att vi ska lära oss söka i databaser efter nya rapporter och undersökningar. Det är inte speciellt roligt men det är skönt att få lite andrum. Förra veckan hann vi t o m ut och grilla korv vid Nydalasjön efter att vi slutat. Men nu är det 7 veckor kvar till sommarlov! I can do it.

Just det ja, Valborg. Vi har inte bestämt oss än om vi ska åka ner till Uppsala eller stanna hemma i Sundsvall. Helgen precis efter det vill vi i alla fall åka ner till Stockholm för vi har biljetter till en balett då som vi inte vill missa. Vi får se hur vi kan lösa det med boende - det är ju ganska avgörande.

Kommentarer
Postat av: K

Krya på dig! Har själv just börjat bli av med halsontet på allvar. Det var tydligen ingen halsfluss men jag fortsätter knapra penicillinkur på doktorns inrådan eftersom den ändå tycks ha effekt (placebo? önsketänkande? :) ). Jag lovar att det är det ack så välbekanta post-tentaviruset som drabbat oss båda. Hoppas vi ses på Valborg! Kram

2008-04-20 @ 18:44:28
Postat av: Emilie

Inte roligt att vara sjuk, vårförkylning kanske? Klart du klarar det till sommaren, du är ju bäst :) Krya på dig! Kram

2008-04-21 @ 22:58:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback