Stress och hjärtklappning

Klockan är halv nio, torsdag kväll. Det är ingenting på teve (House på tisdag, Grey´s på onsdag) och Kalle jobbar till tio. De senaste två dagarna har jag knappt sett honom. Vi går om varandra hela tiden, men det blir bättre nästa vecka. Själv har jag också varit upptagen. Jag har två duggor och det har blivit rätt långa dagar på biblioteket och framför böckerna. Imorgon gör jag histologiduggan och sen är jag ledig. Ledig! Hur många helger kan man känna att man faktiskt inte har något (direkt) att plugga! Helt fantastiskt.
Det känns bra efter den här veckan. Lite stressad, en del ångest, mycket kroppsliga symtom, känslighet, en miljon utslag varje natt osv osv. Ska bli riktigt skönt att bara få sitta i helgen och ta det lugnt och hoppas att det blir bättre. Har kommit igång med konditionsträningen igen och spinningen känns som mental avkoppling.
Tror att jag har lite problem med omställningen till vintermörker. Brukar bli såhär varje höst. Bara snön kommer så blir allt så mycket lättare. Hoppas på snö på julafton det här året... :P

I korthet:

  • Just nu längtar jag efter premiären av Elizabeth. Får rysningar varje gång jag ser trailern med Cate Blanchett.
  • Confessor av Terry Goodkind är beställd. 13/11 släpps den. Spännande.
  • Mindre än en månad kvar tills vi åker till Prag!
  • Jag ska äta hemlagad pizza imorgon.
  • Kalle skriver högskoleprovet på lördag. Igen. :P
  • Jag längtar efter Katarina. Vill inte ha henne långt borta i ett främmande land.
  • Mina ögon avslöjar minsta lilla känsla. Jag är så lätt att genomskåda.
  • Imorgon ska jag storstäda. Det kommer att bli jättefint!



Kommentarer
Postat av: Emilie

Hoppas du har haft en avkopplande helg :) Jobbigt att stressa. Nu till helgen kommer min första lediga helg denna termin och det ska bli så underbart :) Mamma och sanna kommer ner också så jag längtar, bara en munta till på fredag sen är jag klar med fysiken. Längtar också efter snön, tror dock inte att jag får se den innan jag kommer hem isf, hoppas verkligen det är snö då. Plugga lungt och ha det bra :) Kramar!

2007-10-31 @ 17:12:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback