Min cykel är back!

Back from the dead!

Efter att ha lyckats tappa bort min cykelnyckel - och bara den, dessutom - under en utekväll förra helgen har jag nu äntligen fått låset fixat. Min översnälle kvartersvärd hjälpte mig att skära av det, och efter en vecka av timslånga promenader kan jag äntligen röra mig fritt igen. Ironiskt nog höll kvartersvärden (han heter Nils-Thure) på att klippa ett annat cykellås när jag kom dit, och det visade sig vara en kille i min klass som lyckats med samma bedrift.
Undrar om vi tappade nyckeln samma kväll?

En annan glad sak är att jag upptäckte att jag kommer att få 3500 kr i skatteåterbäring. Speciellt välkommet då jag räknat med att få betala restskatt. Hmm...då gäller det bara att bestämma sig för var man ska resa. Det blev för dyrt med tågluffen så det blir nog inte av iaf. Det är lite för dyrt att hyra ett hus på två så vi får nog fundera lite. Kanske kan ta någon kortresa nu och sedan åka efter jul igen..  Afrika vore kul, men det är ju ännu dyrare. 

Nu väntar tvätten! Måste hinna med mitt pressade schema för idag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback