For better or worse


VIKTIGT!VIKTIGT!VIKTIGT!VIKTIGT!VIKTIGT!VIKTIGT!VIKTIGT!VIKTIGT!VIKTIGT!VIKTIGT!VIKTIGT!VIKTIGT!VIKTIGT!VIKTIGT!

Okej, inte så viktigt kanske...men jag funderar över påsken. Förhoppningsvis är det en hel del folk som kommer hem då? Jag åker bort på påskafton för att hälsa på Katarina i Spanien, men skulle jättegärna vilja göra något på långfredagen. Så om ni är hemma och har lust att träffas då så kanske ni kan hålla den dagen lite öppen för förslag? :) Det är lite segt att bara få ses på sommaren och under jullovet...

För övrigt så hade vi klar sikt på månförmörkelsen här. Måste säga att den såg lite läskig ut när den var halvförmörkad. Som om den drabbast av någon aggressiv cancersjukdom. (För mycket cancer i mina läroböcker just nu)

Och på onsdag är det över. Då kan jag återfå lite av mitt privata liv, och slippa sitta framför the Cell hela dagarna. Dessutom tar jag en sväng till Tänndalen på fredag. (Hur länge blir du kvar, Emilie?) Kan knappt vänta på att få kasta mig ut i backarna!

Ikväll blir det mer lägenhetstittande. Vi har en visning kl 18.00 och sedan ska vi bestämma oss för om vi ska bo ihop den 1 maj. Scary, scary, scary... Men den ligger lite långt bort så vi får se.



Tillägg:
Ja, nu har vi varit och kollat på lägenheten och den var fullkomligt perfekt förutom att den ligger så "långt" bort. Rädd att jag ska känna mig isolerad om jag är ensam hemma där någon gång. Att det ska kännas som om det bara är vi i hela världen. Varför kan det inte bara vara lätt och kännas superbra? Jag gillade verkligen lägenheten, men vi har bestämt oss för att tacka nej ändå. Vi får väl prova och bo ett hus ifrån varandra ett tag istället. Någon gång i framtiden kan vi kanske få en lägenhet här på Nydala. Det skulle kännas bra (även om den aldrig kan bli lika fin som den på Tomtebo). En del i det här är väl också att jag känner mig så jättegammal när jag tänker på att vi ska flytta ihop. Vara sambos. Jag har redan koll på vad jag ska jobba med och hur mitt liv kommer att se ut. Om vi flyttar ihop då är allting klart liksom. Det är bara att sätta igång att skaffa barn. Jag har inte riktigt kommit så långt i min utveckling att det känns alldeles bra. Kanske behöver bo i mitt lilla studentrum en liten stund till. Fast lägenheten var verkligen perfekt...

Kommentarer
Postat av: K

Har inte full koll på schemat men är jag hemma på långfredagen så...count me in :) Vad planeras? Middag? Fest? Spontanpicknick? Vad det än blir så ser jag fram emot det mycket!

Tyvärr var cancermånen skymd här i söder. Lycka till med cellstudierna, you'll do great! Själv lutar det mer och mer åt att gå i fäderns fotspår (för framtida segrar?) och börja plugga till psykolog till hösten. Vill helst forska tror jag men en måste ju ha en grundutbildning i vilket fall... :)

...men jag kan säkert ändra mig igen tio gånger om...

2007-03-05 @ 11:46:42
Postat av: Emilie

Kommer också hem till påsk :) Så långfredagen ska jag boka in med er *hoppar upp och ner av glädje*. Jag är kvar i Tänndalen till på lördag så sista åkdan blir förhoppningsvis på fredag om det inte blir längd. Håller på att lära mathias åka snowboard också :) Idag sitter jag dock i stugan och försöker skriva uppsats, men det är svårt, så mycket material..

Tycker inte du ska vara orolig för att bli gammal, det blir man ändå :) Njut av det roliga bara så löser det sig oftast till det bästa.

Vi kanske ses på fredag då :) Kram vännen!

2007-03-06 @ 11:57:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback