I väntan på doft av jasmin

Jag hade tänkt ut ungefär 10 sidor som jag skulle skriva om Alla Hjärtans Dag, men det blir inte så.  Jag tycker bara det är synd att folk har så tråkig inställning. Jag ska bara skriva några punkter om det.

1. Ingen är tvingad att köpa något
2. Makar som köper rosor till sin fru denna dag är inte automatiskt en självisk och elak man resten av året, och han hustru är inte automatiskt en kvinna som lever sitt liv i tvättstugan och bara längtar efter att få lite uppskattning. En del köper bara rosor för att visa att de älskar varandra.
3. Dagen är till för att visa uppskattning för sina vänner och de man älskar. Det kan man göra varje dag hela året om man vill, men 14 februari fungerar som en liten påminnelse om att det är bra att göra det.
4. Dagen finns inte för att håna singlarna i världen.
5. Det är en chans för folk att äntligen våga säga att "jag tycker faktiskt om dig". Utan den här dagen hade t ex inte Kalle och jag blivit tillsammans.

Okej, nu kan jag lämna det.

Jag har varit hemma i några dagar. Det var väldigt skönt och avslappnade. Blev mycket tid på stan. Är så fint överallt nu. Katarina påbörjar sin resa till Spanien på måndag. Känns konstigt att hon ska bo i ett annat land, men väldigt roligt för henne med. (Och roligt att få hälsa på henne till påsk)
Farmor och Roland var hos oss också så jag hann med att träffa dem lite.

Kalle och jag verkar ha bestämt oss för vad vi ska göra i sommar iaf. Det blir nog en 1 månads resa genom Europa med Interrail. De har precis sänkt priserna och gjort om zonerna så från och med 1 april kan man åka genom hela Europa för 3600 kr för en månad. Blir nog jättekul! Än så länge har vi bestämt att vi ska ta oss till Bryssel, Brugge, Tyskland, franska rivieran, Lissabon, Rom, Venedig och Prag. Vi tänkte hyra ett hus någonstans vid medelhavet en vecka med så vi får ta det lite lugnt och sola och bada. Andra veckan i juli bär det av enligt de nuvarande planerna.


Kommentarer
Postat av: K

Vet att vi inte delar uppfattning om Alla Hjärtans Dag men fint att du försöker se det posititva med det hela. :)

Låter som en trevlig resa i sommar!

2007-02-18 @ 19:17:51
Postat av: Emilie Hermansson

Va roligt, jag och Mathias ska också åka runt i Europa i sommar, vi kanske ses nånstans där ute :) Visste inte att de sänkt priserna, låter ju kanon! Håller med dig när det gäller alla hjärtans dag, såna dagar behövs helt klart. Hoppas Kalle och du hade en bra hjärtdag :) Kramar och tack så jätte mycket för ditt kort, blev så glad.

2007-02-19 @ 08:30:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback