Going Down

Det blev ingen bra avslutning på den här dagen. Jag stod i köket i min korridor och pratade med några av de som bor här. Vi diskuterade TV-avgiften - hur dyrt det är och att ingen betalar den. Mitt i vårt samtal så ringer min mobil. Jag fick sådana där obehagliga rysningar innan jag svarade, så det var väl inte helt oväntat att det faktiskt var Radiotjänsten. Jag hatar att ljuga, verkligen hatar det. Och tjejen på andra sidan verkade så trevlig och snäll, och jag ljuger för henne. "Nej, jag har ingen teve. Vi har en i köket som vi delar på".
Jag vill betala! Om det bara var lite, lite billigare.. Nu får jag leva med mitt dåliga samvete istället, men bara tills jag och Kalle flyttar ihop i en lägenhet. Då kan vi dela på avgiften.                  Förlåt!


Och sen var jag tvungen att se säsongsavslutningen av Grey´s Anatomy. Hemskt bra.

Kommentarer
Postat av: K

De ringde mig för nån vecka sedan också. Hade TV:n på i bakgrunden så jag hade inte så mycket att välja på. Så här i efterhand kunde jag ju ha sagt att jag var hemma hos nån annan, eftersom de ringde mig på mobilen, men jag är fruktansvärt dålig på att ljuga på ett trovärdigt sätt, särskilt när jag inte alls är beredd. Så nu blir det 2000 kr om året i TV-avgift... Well, det är ju för en bra sak iallafall... Vill inte direkt få USA2 utan en enda statligt ägd kanal och bara en massa reklam hela tiden.

2007-02-06 @ 22:17:52
Postat av: Ulrica

Ja, jag förstår. Om jag inte precis stått och pratat om det hade det nog varit ännu svårare. Tack för att du betalar så att jag kan se på teve.. :/

2007-02-06 @ 22:47:03
Postat av: Petra

Haha, tv-avgift är jobbigt! Tur att jag inte har så stora samvetskval som du iaf :) Men jag ska betala när jag har ett jobb *ler* Tills dess så tänker jag köra på mitt fattiga student-snack :P Kramar!

2007-02-07 @ 22:19:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback