Tillbaka till framtiden

Det är lördag och min sommarvecka på Gotland är slut. För den här gången. Kalle har redan börjat planera för nya dräkter så vi får väl se hur det blir nästa sommar. Det har hur som helst varit en väldigt bra vecka. Perfekt tajmat med vädret. Sol, sol, sol och sol - och när det regnade så var det på morgonen och natten. Enda nackdelen var att medeltidskläder saknar inbyggd AC. Hade behövts...
Vi har hunnit med medeltidsmarknaden, tornerspelen, jycklare, besök i domkyrkan, många glassar (!), picknick vid havet, cykelutflykt till Lummelunda, solning och havsbad samt ett perfekt avslut på medeltidskrogen Clematis där vi fick äta med händerna och servitrisen slukade eld och kom med kannor med öl. Om jag varit 14 år hade jag aldrig kommit hem igen...jag hade varit helt trollbunden av allting omkring mig. Tyvärr har jag förlorat lite av den där förmågan att fullkomligen gå in i mina andra världar. Jag saknar det väldigt mycket. Träffade dock en gammal bekantskap från den tiden. En av Tolkien-killarna från #sor. Inte illa. :)

Imorgon blir det kräftskiva. Det måste också hinnas med innan alla åker hem till sina städer i Sverige. Själv åker jag till Umeå den 20e augusti, men jag räknar med att komma hem en sväng till innan terminstarten.

Ta vara på sista dagarna nu!

Kommentarer
Postat av: K

Tack för en supermysig kräftskiva! Linnéa och Hanna hälsar att de tyckte du var väldigt duktig på att sjunga. Kram.

2007-08-14 @ 21:28:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback