Checkpoint

Det är onsdagmorgon och jag sitter vid köksbordet och pluggar anaplasi och tumörer. Det känns lagom uppmuntrande. Utanför är det mulet, grått och 11 grader varmt. Framför mig i boken finns en hel massa bilder på rosa-lila histologiska preparat som jag inte riktigt kan avgöra om de är cancer eller inte. Det verkar som om de som ser röriga och mörka ut är farliga.

Kalle åkte imorse till Backens vårdcentral. Av någon anledning har han alltid otur med sina placeringar. Resten av hans klass har en dag på sjukhuset medan Kalle får tillbringa tiden någonstans utanför stan på en liten vårdcentral. Förra gången blev han placerad i Lycksele. Man kan ju bli lite besviken.

Och så håret då! Jag är jättenöjd med det. Färgen är mörkbrun med lite effekter av en ljusare färg. Känner mig bekväm som brunett och har upptäckt fördelarna. Huden blir inte alls lika rödaktig i tonen och ögonen har blivit flera nyanser blåare. Inte illa. Så fort jag har orkat hämta min kamera hos Frida ska jag ge er en bild.

Nej, det var nog med paus. Snart föreläsning om provtagning och vad det nu var...

Kommentarer
Postat av: Petra

Längtar efter en bild :)

2008-09-03 @ 22:24:48
Postat av: Emilie

Va kul med en ny hårfärg :) Ska bli roligt att se

2008-09-11 @ 08:30:08
Postat av: K

Väntar fortfarande, en smula otåligt, på en bild på utseendeförändringen :)

2008-09-15 @ 16:09:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback