Sverige som park

Varför har en del av svenskarna fått för sig att Sverige är deras personliga friluftspark? Låt oss döda alla vargar och björnar, för jag vill att det ska vara fint med vackra strövområden! Låt oss utrota lite arter så att jag kan känna mig trygg på min veranda i Stockholm. Eller varför inte döda dem så att jag kan släppa mina jakthundar fria. Grytjakt utan fara för min kära hund. Eller?

Det enda vettiga argumentet från rovdjursdödarna är från samerna som tycker de förlorar lite väl mycket renar. Okej. Ekonomiskt kan jag förstå att det blir ett problem. Kan vi inte bara ersätta dem då? Och de som får alla sina får rivna..tja. Det kanske går att ha bättre stängsel i de områden där vargen är ett problem.

Sverige är ingen fin park! Man får väl helt enkelt försöka finna sig i tanken att vi delar jorden men några andra arter. Man behöver ju inte bege sig djupt in i skogen och smyga sig på björnarna. (Naturligtvis blir det en annan sak när djuren söker sig in i ett samhälle, det förstår jag med). Ibland känner jag bara att om man går ut för att döda djur i skogen, dvs jaga - vilket det inte är något fel med - så kanske det inte är så konstigt om vissa djur inte tycker det är helt okej och därmed försöker försvara sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback