Julstämning

Då var vi hemma igen efter några dagar i Tjeckien. Inte illa va? Enda tråkiga var att ingen kände för att följa med. (Ni missade något!) Jag har varit förkyld, men jag försökte tänka bort det och då gick det ganska bra ändå. Gått omkring på alla mysiga gator, tittat på slottet och druckit varm choklad med vispgrädde på små caféer i gamla stan. (10 kr!)
Jag handlade inte något - för ovanlighetens skull - men Kalle fick till en hel del så jag fick utlopp för mitt shoppingbehov ändå. Jo, en sak köpte jag! Givenchys nya parfym - Ange ou démon.

Innan vi åkte till Prag så var jag på Winnerbäck-konsert med Amanda. Vilka minnen. :) Och jag var så nära att få gå ut och dricka öl med Lasse...typiskt. Han avslutade spelningen med Kom, änglar. Underbart. Förbandet, Abalone Dots, var också bra. (Såg du dem med, Karolina?)

Har ni börjat förbereda för julen? Jag kunde inte hålla mig längre och det blev lussebullsbak igår. Har fryst in dem nu så det borde räcka en liten stund iaf. Ska ha en stor bakdag innan första advent. Pepparkakor, knäck, havrekakor, tryfflar och julskinka... Jag åker hem en sväng till Sundsvall (8 dec) för att gå på julbord med familjen med.
Vi har snö på marken för tillfället. Och i träden. Det kanske kan få ligga kvar en liten, liten stund iaf...Är så fantastiskt vackert.         
      

Kommentarer
Postat av: K

Jajemen, jag såg Abalone Dots och Winnerbäck avslutade med Kom änglar även på Uppsala-spelningen. Underbart, har aldrig fått höra den live tidigare. Hörde Abalone Dots av en slump på radion några veckor innan och tyckte de lät bra så jag kollade upp dem och då visade det sig att de skulle vara förband till Winnerbäck. Rätt kul sammanträffande. Ledsångerskan sa dock "Hej Eskilstuna!" på spelningen så hon verkade lite vilsen. Haha. Visste hon var hon var när de spelade hos er?

Verkar som om ni har haft det mysigt i Tjeckien iallafall. *avundsjuk* Vad det gäller julförberedelser så är jag redan inne på min andra flaska glögg och i fredags bakade jag saffranskransar med mandelmassa. Julsångerna började spelas i oktober typ. I vanlig ordning kommer jag ha ledsnat på alltihopa lagom till julaftonen. När åker du hem förresten? Jag åker hem 21:a och ska för en gångs skull inte till Thailand (plugget kallar...) så det blir både jul och nyår i Sundsvall. Finns det några planer för nyår? Andreas kommer upp i mellandagarna men varken han är jag är särskilt festsugna. Tänkte jag skulle höra runt vad folk planerar för att se om det är nåt som verkar lockande.

Hoppas allt är bra! Krya på dig!
/K - som själv dras med en envis, post-tenta förkylning som varken vill bryta ut riktigt eller ge upp...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback