Söndagsvardag

Och så var det söndag igen. Veckorna går så fruktansvärt snabbt när man blir äldre. När jag var liten varade ett sommarlov en evighet, nu är det knappt att jag hinner inse att jag är ledig innan det är över.
Just nu är problemet att tentan närmar sig obönhörligen, och att jag inte förstår var tiden tar vägen. Ibland undrar jag om jag har lärt mig något på den här kursen ännu. Huvudet känns så där tomt och ekande när jag försöker komma på vad vi egentligen har gått igenom. Nu är det åtminstone anatomi-veckor som borde gå lite lättare.

Idag lämnar katten Ringo oss. Efter att han hårat ner varje kvadratcentimeter i Kalles rum samt hållit oss vakna hela nätterna (vi har sovit hos mig i en månad nu) så är det dags. Äntligen ska han få gå ut igen. Känner mig glad för hans skull. :)

Just det ja - det har ju varit Valborg också. Vi kan ju ännu inte jämföra oss med Uppsalas hundraåriga traditioner, men vi gör vårt bästa. Jag, Lotta och Amanda fixade till en storslagen champagnefrukost i min korridor med alla tillbehör. Mycket att ordna innan, men också väldigt lyckat. 26 personer blev vi till slut.
På kvällen var vi på sittning på Skogis. Där hade de iaf en hel del traditioner som vi aldrig råkat ut för tidigare, men det var trevligt och kvällen gick snabbt. Fick en chans att träffa Kalles kompisar också (äntligen) och de visade sig vara väldigt trevliga. Ska till John på inflyttningsfest nästa helg.

Annars är allt väldigt stilla och vardag i mitt liv just nu. Händer inte så mycket, går till skolan, pluggar och tränar lite. Det är visserligen rätt skönt. Har fått sommarjobb på Lindgården också, så jag behöver inte oroa mig för min framtida ekonomi.


CHAMPAGNEFRUKOST.

image34


Kommentarer
Postat av: Emilie Hermansson

Jag vet, tiden bara rusar iväg. Det brukar orda sig vad det gäller tentor, när man väl börjar repetera så känns allt lite bättre :) Själv ska jag till Öland och Göteborg nu till veckan så det blir fullt upp, men det ska bli skoj! Lät som du hade en trevlig valborg :) Ha det så bra, vi får höras nåt. Kramar!

2007-05-06 @ 13:37:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback