Vårglädje

Igår var jag på BodyBalance och fick en sån där stark känsla av att vara lycklig. Allt kändes så bra! Och det håller dessutom i sig. Utanför fönstret skiner solen, inte ett endaste moln, och det blir varmare och varmare hela tiden. Jag har slutat plocka fram mina svarta tröjor på morgonen och väljer istället kläder med rött, blått och grönt. Jag vaknade en timme innan klockan idag och var pigg! Bara en sån sak.

Jag gjorde t o m American Breakfast till mig själv i morse. Bacon, stekta champinjoner och ägg. Perfekt. :)

Vårdcentralsbesöket igår gick också bra. Hann bara med tre patienter men jag tror det räcker. Intressant och roligt att se hur distriktsläkarna arbetar och jag kände mig lite närmare mitt framtida yrke.

Nu ska här samtalas. Gruppövningar på hög nivå, i vår kurs Professionell Utveckling.



TILLÄGG: Kalle kanske kommer in på läkarprogrammet till hösten! Det visade sig att om han skickat in sina betyg till Umeå och bett om att få sina extra poäng för de MVG:n han har i biologi, kemi, matte, fysik och..ja, något mer var det - då skulle han ha blivit kallad till intervju redan i våras! Nu kan han dessutom få ytterligare 0,1 p till högskoleprovet om han skickar in sin arbetslivserfarenhet...Tänk om det blir så.... :) Måste ställa om i mitt huvud. Häftigt.

Kommentarer
Postat av: Emilie Hermansson

Härligt med vår, allt blir lite ljusare :) Jag har just avslutat en kurs så det känns jätte skönt, kan gå runt och ta det lungt till på måndag. Roligt om Kalle kommer in ändå, du får hälsa honom från mig :) Kramar

2007-03-21 @ 17:32:25
Postat av: K

Vårkänslor är en av de bästa känslorna. Kul för Kalle om han också får börja med läkarstudier. Vi ses snart! kram

2007-03-22 @ 13:43:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback