Laborintos


Igår var jag äntligen på bio igen. Det är så många filmer jag vill se men jag har helt enkelt inte haft tid. Högst på listan stod filmen El laborinto del Fauno, Pans labyrint, och det var den jag och Kalle såg igår. (Dessutom var det min första film som guldmedlem. *stolt*) Det är en spansk film som utspelar sig under Franco-regimen. Den var betydligt grymmare än vad jag trott, men man kan blunda under tortysscenerna (jag övade min spanska under tiden, men jag förstod inte särskilt mycket utan text...) Mina favoritscener är naturligtvis de då huvudpersonen är i den andra världen. Snyggt gjort var det iaf. Gillade slutet med - det är så det kommer bli för mig..ungefär. :)
Här finns en recension om ni är intresserade.

http://www.moviezine.se/filmsidor/pans_labyrinth.shtml

image6


Nu ska jag fortsätta att plugga till tentan. Det tar aldrig slut och jag lär mig aldrig allt det jag ska kunna. Nu har jag ett 13-16 pass på MB (medicinska biblioteket) att genomföra och så får det bli melodifestivalen och bastu ikväll med tjejerna.


(Sen ska jag banta i ett år. Och träna. Usch, mår bara dåligt över min obefintliga disciplin)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback