Bara smått hjärnskadad

Ja, jag försöker långsamt ta mig ikapp på kursen. Det går inte så bra, men det blir nog bättre så fort jag får min kursbok från Adlibris. Nästa vecka har vi Professionell utveckling, så då kan man ta det lite lugnt ett tag. Vi ska göra ett besök på en vårdcentral och följa med olika patienter för att se hur de bemöts och höra med dem hur de uppfattade läkarbesöket. Får se hur det går.

Igår hade vi en ögonbottensdemonstration. Vi fick droppa ögondroppar i det ena ögat som gör att pupillen utvidgas. Tyvärr är bilden tagen då effekten börjat avta, men erkänn att jag ser smått hjärnskadad ut? Fick många konstiga blickar när jag var och handlade på ICA. (Fast då var ju ena ögat så gott som helt svart också..)

image7


Kalle berättade att hans kompisar tyckte "att jag var fräsch". Att man kan bli så väldigt glad för något sådant! Jag känner dem inte ens, men det kändes jättebra. Det ska jag leva på länge. :)


Här är förresten en samlad bild på mig och mina kompisar här i Umeå (bland andra. :)) Om man kunde få bli sådär brun igen...

image8



Kommentarer
Postat av: Emilie Hermansson

Påminner mig lite om lumpen, det där med ögat. En av mina lumparpolare råkade få nåt i ena ögat så att pupilen blev giganstisk, men den andra var helt normal... Hoppas du haft en trevlig helg :) Kramar!

2007-03-18 @ 00:03:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback