påsktider

Det har varit en härlig påsklovsvecka. Fantastiskt skönt att få en anledning att inte behöva bry sig om Westphal-Edingers kärna eller anterolaterala bansystemet. Däremot inte sagt att jag inte känner mig långt efter det jag borde kunna. Får se om jag lyckas förstå något den här kommande veckan.

Kalle och jag åkte hem förra torsdagen och träffade vännerna på fredagen. Det blev en snabb återträff, men det känns bra att vi fortfarande kan hitta tillbaka till varandra och att alla tar sig tiden att träffas de få gånger vi har chansen. Petra och Kristin träffar jag iaf redan nästa helg, då vi kommer ner för att gå på Within Temptation-konserten (och shoppa loss i sthlm).



Jag antar att jag snabbt kommer att bli anmäld för brott mot personuppgiftslagen - men då kan ni väl kommentera här så kommer jag nog alldeles säkert att ta bort bilden....

På lördagen flög jag och föräldrarna till Alicante, Spanien, för att hälsa på lillasyster. Roligt att se hur hon har det och var hon är. Efter att vi handlat på IKEA och skaffat henne en personlig tränare så tror jag att hennes standard höjdes några steg. Fin stad var det iaf! Synd bara att vi hade otur med vädret - molnigt varje dag utom en, och då blåste det istället. Det kändes bra att få vara med familjen ett tag.En extra bonus var när vi skulle åka hem. När vi kom fram till incheckningsdisken så sa hon som jobbade där att "jag ser att ni har förbokat platser, men eftersom ni är en sådan lång familj kan ni få sitta med extra benutrymme - om ni vill. Det kostar ingenting." Vi kände oss smått utvalda. We´re the tall family!

Hann också med att fira morfars födelsedag ute på landet. Det är så väldigt vackert där nu när våren börjar komma. Längtar tills det är dags att fylla på vatten i poolen. :)

Det blev dessutom en bonuslunch tillsammans med Erika på lördagen. Kändes jätteroligt att få träffa henne en stund. Hon är en sån där varm, förtrolig och äkta människa som man inte kan annat än tycka om.






Här är lite bilder också. När vi var i Spanien så bodde vi precis i bröllopskvarteren så det fanns fantastiska klänningar överallt. Min favorit var den längst till höger. Tyvärr låg solen på där så det gick inte att få en bild utan att hela glaset reflekterade.

Kommentarer
Postat av: K

Men herregud så jag ser ut!!! Ahahahaha... jaja, bara att bita i det sura äpplet och inse faktum antar jag. Fint att du hade det bra i Spanien. Har beslutsångest inför hösten; läkare eller psykolog? Har sökt båda, svårt att veta vilken ordning men tog läkare överst eftersom där är det svårast att komma in. Hoppas att jag hamnar på en bra reservplats där efter första urvalet och kommer in på psykolog så kan jag välja i sommar istället för nu... Augusti känns så avlägset... Ha det toppen. Vi hörs. Kram, K
PS. Fina klänningar ;)

Postat av: Emilie Hermansson

Ja det var verkligen roligt att se alla igen, även fast det bara var en snabbis. Men det är ju sommar snart, tiden går sjukt snabbt..Låter som att det var härligt med Spanien :) Du får ha en trevlig vecka i vårsolen. Kramar

2007-04-15 @ 13:48:10
Postat av: K

Svarar här istf. i min blogg. :)
Jadu, jag vet inte vad jag vill. Det är det som är så svårt. Tycker båda utbildningarna/yrkena verkar spännande. Men jag tänkte som så att om jag söker psykolog först så spelar det ju ingen roll ifall jag söker läkare för på psykolog kommer jag ju in redan i första urvalet förmodligen. Så då gjorde jag så här. :) Båda utbildningarna börjar både på höst och vår så känns det helt fel efter en termin med det ena kan jag söka igen inför våren. Försöker att inte tänka så mycket utan hoppas att det kommer kännas bra till slut. Just nu känns alltihopa mest snurrigt. :)

2007-04-15 @ 17:17:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback