Hard Rock, Hallelujah!

Nyligen hemkommen från en superhelg i Uppsala/Stockholm. Lyckades med att tajma in alla bussar och incheckningar på vägen ner, så det tog bara ca två timmar hela resan. Inte illa va? :) Vi fick bo hos Petra som överlät sin säng till oss och själv sov på golvet. Vi tackar så mycket! Och för kladdkakan!
Hann även med att hälsa på Petras "nya" pojkvän Emil, som visade sig vara jättetrevlig och kul. De är ett sådant fint par.

Tidig morgon, och vidare till Stockholm. Kalle och jag shoppade loss ordentligt. Blev över tusenlappen, men jeansen jag fick tag på blev jag verkligen nöjd med. Vi köpte dessutom varsin frozen yoghurt, så stämningen var på topp. :) Och inget stockholmsbesök utan SF-bokhandeln. Hittade dock inte Children of Hurín så det blev inget handlat. Här är ett fult kort utanför. :)

På eftermiddagen så slöt sig Kristin, Petra och Emil till oss och vi gick och åt på en restaurang medsushi/kinamat-buffé. Dessutom fanns det massor med glassmaker att välja på till efterrätt.




Sedan lämnade jag kameran obevakad en liten stund. Petra kollar att kusten är klar....




Och så tog de de här fina bilderna på efterrätten. Smaskens...?





Vi hann med en öl på TGiF innan det var dags att ta sig till konserten som var hela anledningen till resan. Här har Petra och Kristin precis lyckats stjäla till sig ett bord.



Konserten var också bra. Och i tid, för en gångs skull. Inga långa timmar väntande framför scenen. Det är ett band jag har velat se live, och nu har jag äntligen fått göra det. Sharon, som är lead-singer, har en fantatiskt röst. Förstår inte hur hon orkar hela konserten i ett svep. Jag var iaf ordentligt hes när jag kom ut därifrån. Ett extra plus var att vi hann med 23.10 tåget till Uppsala så det blev både billigt och tillräckligt med sömn. Tack allihopa som hjälpte oss (med böcker, mat, sovplats, handdukar, öl och chips :))!





Och såhär fint var det i Kungsträdgården

image32

Kommentarer
Postat av: Emilie Hermansson

Åh, vad roligt det lät :) Alltid roligt att få resa lite då och då, även inom sverige. Jag ska snart iväg till öland, ska bli skoj, men fattar inte att det är maj nästa vecka! Här nere är det i stort sett nästan sommar. Ha en underbar vecka! Kramar vännen :)

2007-04-24 @ 16:47:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback